Monday, April 13, 2015

The New York Times Rounds Up All the Criticism of Radio and TV Martí Without Ever Mentioning Reliability of Cuba's Own Media

Radio and TV Martí are at a crossroads,
writes Lizette Alvarez in the New York Times,
scrambling to stay relevant as the relationship between Cuba and the United States inches toward a thaw.
Notice the MSM habit of turning nations into "equals", into "people", into "actors", without noting the degree of freedom in each. The Times then proceeds to round up the criticisms of the stations ("propaganda!"), without ever mentioning, even as an aside, the lack of freedom, reliability, and accountability that the Castro brothers' Cuban radio and television stations display.
But the Martís, with a budget of $27 million, have critics that include former American diplomats in Cuba. Opponents have long considered them taxpayer-funded relics controlled by Cuban exiles that too often slide into propaganda, which has damaged their credibility in the past.

 … They have accused the Martís of “a lack of balance, fairness and objectivity,” of cronyism, malfeasance and, most recently, low employee morale.
Isn't this typical for an MSM piece?