Thursday, February 28, 2013

Russians Complain About the Purchase of French Helicopter Warships


Reporting from Moscow, Marie Jégo explains that France's sale of its Mistral helicopter carriers to Russia has turned into a nightmare.

The exact fuel needed for the various types of machinery is found exclusively inside the EU, says an unidentified source, and the use of Russian products "risks provoking motor damage". What's more, the ship might not be able to perform at temperatures below –7º Celsius.

However, the subtext of the complaints may be political pushback against various government ministers, not least prime minister Dmitri Medvedev himself.
Emblème de la nouvelle relation stratégique entre Paris et Moscou, la livraison de deux navires de guerre français de type Mistral à la Russie vire au cauchemar. Les barons russes de l'industrie de défense viennent de déclarer que les porte-hélicoptères nécessitent l'utilisation d'environ "50 sortes d'huiles et de combustibles de fabrication européenne", introuvables en Russie. Les importer coûtera trop cher, les fabriquer prendra du temps, affirment-ils.

 … L'utilisation de produits russes "risque de provoquer une panne de moteur". "Même en temps de paix, la mise en service du Mistral sera une torture pour nos marins. Imaginez ce qui se passera en période de combat", ajoute la source anonyme. Triste augure : "Ils rouilleront sur leur base avant d'être envoyés à la casse." 

Two years ago, a corvette captain, Gaël Lacroix, asked whether "La vente de Mistral à la Russie est-elle irresponsable ?" and answered by claiming that no, there was nothing to fear from Russia.

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